2012. június 4., hétfő

Az én anyám a Szentlélek


 Az apokrif iratok között számon tartott Héberek szerinti evangélium sajnos nem maradt fenn.
A legelső ismert Héber evangélium-töredék Antiochiai Ignatiosztól származik, aki Kr. u. 110-ben halt meg. Utoljára a IV.-V. századi egyházatyák így Szent Jeromos, (Sophronius Eusebius Hieronymus †419) műveiben találkozunk vele. Órigenész Adamantiosz (†254) a következő sorokat idézi belőle.
  ha valakinek tetszik a Héberek szerinti evangélium, ott maga a Megváltó mondja: az imént megragadott engem az én anyám [sic!], a Szentlélek, egyetlen hajszálamnál fogva, és átvitt engem a nagy Tábor hegyére, annak azzal a nehézséggel kell szembenéznie, hogy miképpen lehet az Ige által lett Szent Lélek a Krisztus anyja
 (ld. Origenész, Kommentár János evangéliumához, II, 6;)

Ha ugyanis valaki ragaszkodik a Héberek szerinti evangéliumhoz, ahol maga a Megváltó mondja: „éppen most ragadott meg engem az én anyám, a Szentlélek, egyetlen hajszálamnál fogva, és felvitt engem a nagy Tábor hegyére”, annak számolnia kell azzal a nehézséggel, hogy az Ige által keletkezett Szentlélek miképpen lehet a Krisztus anyja.”
 (Jézus rejtett szavai, 104)

 Miképp lehet a Szentlélek Krisztus anyja?
 A Szentlélek, vagy más néven kundalini, a mindenen átható anyai teremtő erő visszatükröződése az emberben. Ez az erő a keresztcsontunkban helyezkedik el. Ha működni kezd bennünk, felemelkedik a gerincoszlop mentén, majd kilép a fejtetőn a kutacs területén, – akár egy hajszál – és összeköt minket a mindenen átható isteni erővel. Ez a valódi keresztelés a keresztcsontból, ami megadja a második megszületésünket. Így válik a Szentlélek a spirituális anyánkká.
 Mária, Krisztus édesanyja, ennek a mindenen átható isteni erőnek a megtestesülése volt.
Vagyis Mária és a Szentlélek, ugyan annak az erőnek a megnyilvánulásai.

 Az anyai teremtő erő napjainkban is testet öltött Shri Mataji Nirmala Devi (1923. március 21.- 2011. február 23.) személyében.
 A kundalini felemelkedését bárki elérheti, aki rendelkezik a tiszta vággyal.
Az általa kidolgozott meditációs gyakorlat nagyon egyszerű, nem igényel erőfeszítéseket, vagy különleges képességeket.
Tanításainak a Sahaja Jóga nevet adta. Ez a Jóga a tapasztalat jógája.

„Sahaja”(szahadzsa) azt jelenti, hogy spontán és, hogy velünk született.
„Jóga” az önvalónkkal és a Mindenen Átható Erővel való kapcsolatot, egységet jelenti.
Sahaja Jóga a spontán kapcsolat.

További információkat < itt > és < itt > lehet találni.