Az apokrif iratok között számon tartott Héberek szerinti
evangélium sajnos nem maradt fenn.
A legelső ismert Héber evangélium-töredék Antiochiai
Ignatiosztól származik, aki Kr. u. 110-ben halt meg. Utoljára a IV.-V. századi
egyházatyák így Szent Jeromos, (Sophronius Eusebius Hieronymus †419) műveiben
találkozunk vele. Órigenész Adamantiosz (†254) a következő sorokat idézi
belőle.
„ha valakinek
tetszik a Héberek szerinti evangélium, ott maga a Megváltó mondja: az imént
megragadott engem az én anyám [sic!], a Szentlélek, egyetlen hajszálamnál
fogva, és átvitt engem a nagy Tábor hegyére, annak azzal a nehézséggel kell
szembenéznie, hogy miképpen lehet az Ige által lett Szent Lélek a Krisztus
anyja”
(ld. Origenész,
Kommentár János evangéliumához, II, 6;)
„Ha ugyanis valaki ragaszkodik a Héberek szerinti
evangéliumhoz, ahol maga a Megváltó mondja: „éppen most ragadott meg engem
az én anyám, a Szentlélek, egyetlen hajszálamnál fogva, és felvitt engem a nagy
Tábor hegyére”, annak számolnia kell azzal a nehézséggel, hogy az Ige által
keletkezett Szentlélek miképpen lehet a Krisztus anyja.”
(Jézus rejtett
szavai, 104)
Miképp lehet a Szentlélek
Krisztus anyja?
A Szentlélek, vagy
más néven kundalini, a mindenen átható anyai
teremtő erő visszatükröződése az emberben. Ez az erő a keresztcsontunkban
helyezkedik el. Ha működni kezd bennünk, felemelkedik a gerincoszlop mentén,
majd kilép a fejtetőn a kutacs területén, – akár egy hajszál – és összeköt minket a mindenen átható
isteni erővel. Ez a valódi keresztelés a keresztcsontból, ami megadja a második
megszületésünket. Így válik a Szentlélek a spirituális anyánkká.
Mária, Krisztus
édesanyja, ennek a mindenen átható isteni erőnek a megtestesülése volt.
Vagyis Mária és a Szentlélek, ugyan annak az erőnek a
megnyilvánulásai.
Az anyai teremtő erő napjainkban is testet
öltött Shri Mataji Nirmala Devi (1923. március
21.- 2011. február 23.) személyében.
A kundalini
felemelkedését bárki elérheti, aki rendelkezik a tiszta vággyal.
Az általa kidolgozott meditációs gyakorlat nagyon egyszerű,
nem igényel erőfeszítéseket, vagy különleges képességeket.
Tanításainak a Sahaja Jóga nevet adta. Ez a Jóga a tapasztalat jógája.
„Sahaja”(szahadzsa) azt jelenti, hogy spontán és, hogy
velünk született.
„Jóga” az önvalónkkal és a Mindenen Átható Erővel való
kapcsolatot, egységet jelenti.
Sahaja Jóga a spontán kapcsolat.