Mesékben, mondákban
sokszor lehet találkozni az élet fájával. Ez nem csak egyszerűen mitológiai
motívum, hanem egy bennünk elhelyezkedő, valóban létező részünk jelképe.
Ez a fa köti össze a
földet és a mennyországot.
Az élet fájának
tövében ered az örök élet forrása, ebből folyik az élet vize.
Az élet fája a
gerincoszlopunk, ennek a töve a keresztcsontunk, ez az örök élet forrása.
A keresztcsontban
található egy energia, egy hatalmas erő, ami az élet vize. Ezt az erőt az
indiai hagyományban kundalininek nevezik, a kereszténységben, pedig szentléleknek.
Ez az energia az anyai teremtő erőnek a visszatükröződése az emberben.
Ha iszunk ebből a
forrásból, vagyis ha ez az energia működni kezd, akkor felemelkedik a
keresztcsontból és végig halad a gerincoszlop mentén, majd kilép a fejtetőn a
kutacson keresztül, és kapcsolatba kerül a mindenen átható isteni erővel.
Ezt a folyamatot
nevezik megvilágosodásnak vagy második születésnek, ez a valódi keresztelés,
ami az élet vizével történik a keresztcsontból.
Latinul a
keresztcsontot „os sacrum”-nak nevezik, ez valójában azt jelenti, hogy szent
csont.
Görögül „ιερό οστό”-nak, szentély csontnak hívják.
A kutacs, (kicsi
kút), latinul fontanella, azt jelenti, hogy szökőkút. (Mondják még így is
fonticulus - szökőkút nyílása). Ezen a helyen bújik elő az élet vize a
fejtetőnkből.
Indiában brahmarandhra a neve annak a pontnak, ahol a kundalini
áthalad a fejtetőn. Ez a pont a Sahasrara (ezerszirmú lótuszvirág) csakrában
található.
Kínai neve BAI HUI.
Akupunktúrás pont. Jelentése száz egyesülés, vagy százszoros találkozó.
A keresztcsont alatt
az életfa gyökere található. A gerincoszlop aljánál lévő
energiaközpontot Indiában mooladhara csakrának nevezik.
Szanszkrit
nyelven a „moola” gyökeret jelent, a „dhara” pedig támaszt.energiaközpontot Indiában mooladhara csakrának nevezik.
„Csakra”, szanszkrit szó, jelentése kerék, korong (hasonlít a
csokor szavunkra).
A Bibliában is
olvashatunk erről a vízről.
János evangéliuma 4.
rész
„Felele Jézus és monda néki: Mindaz, a ki ebből a vízből
iszik, ismét megszomjúhozik.
Valaki pedig abból a
vízből iszik, a melyet én adok néki, soha örökké meg nem szomjúhozik; hanem az
a víz, a melyet én adok néki, örök életre buzgó víznek kútfeje lesz ő benne.”