2012. április 27., péntek

Az élet fája


 Mesékben, mondákban sokszor lehet találkozni az élet fájával. Ez nem csak egyszerűen mitológiai motívum, hanem egy bennünk elhelyezkedő, valóban létező részünk jelképe.
 Ez a fa köti össze a földet és a mennyországot.
 Az élet fájának tövében ered az örök élet forrása, ebből folyik az élet vize.
 Az élet fája a gerincoszlopunk, ennek a töve a keresztcsontunk, ez az örök élet forrása.
 A keresztcsontban található egy energia, egy hatalmas erő, ami az élet vize. Ezt az erőt az indiai hagyományban kundalininek nevezik, a kereszténységben, pedig szentléleknek. Ez az energia az anyai teremtő erőnek a visszatükröződése az emberben.
 Ha iszunk ebből a forrásból, vagyis ha ez az energia működni kezd, akkor felemelkedik a keresztcsontból és végig halad a gerincoszlop mentén, majd kilép a fejtetőn a kutacson keresztül, és kapcsolatba kerül a mindenen átható isteni erővel.
 Ezt a folyamatot nevezik megvilágosodásnak vagy második születésnek, ez a valódi keresztelés, ami az élet vizével történik a keresztcsontból.

 Latinul a keresztcsontot „os sacrum”-nak nevezik, ez valójában azt jelenti, hogy szent csont.
Görögül „ιερό οστό”-nak, szentély csontnak hívják.
 A kutacs, (kicsi kút), latinul fontanella, azt jelenti, hogy szökőkút. (Mondják még így is fonticulus - szökőkút nyílása). Ezen a helyen bújik elő az élet vize a fejtetőnkből.



 Indiában brahmarandhra a neve annak a pontnak, ahol a kundalini áthalad a fejtetőn. Ez a pont a Sahasrara (ezerszirmú lótuszvirág) csakrában található.
 Kínai neve BAI HUI. Akupunktúrás pont. Jelentése száz egyesülés, vagy százszoros találkozó.

 A keresztcsont alatt az életfa gyökere található. A gerincoszlop aljánál lévő
energiaközpontot Indiában mooladhara csakrának nevezik.
Szanszkrit nyelven a „moola” gyökeret jelent, a „dhara” pedig támaszt.

 Csakra, szanszkrit szó, jelentése kerék, korong (hasonlít a csokor szavunkra).


 A Bibliában is olvashatunk erről a vízről.

 János evangéliuma 4. rész
„Felele Jézus és monda néki: Mindaz, a ki ebből a vízből iszik, ismét megszomjúhozik.
 Valaki pedig abból a vízből iszik, a melyet én adok néki, soha örökké meg nem szomjúhozik; hanem az a víz, a melyet én adok néki, örök életre buzgó víznek kútfeje lesz ő benne.”